Fler resenärer ger fler goda idéer

I helgen lanserade Swedavia en ny kampanj för att locka fler internationella linjer till Sverige. Trots att Arlanda är den flygplats i norden som har bäst passagerartillväxt flyger fortfarande många till Sverige och Stockholm via andra hubbar i Europa. I kampanjen ”avoid suburbs” frågar sig Swedavia varför man ska behöva resa via förorten för att komma till Sverige. Det är viktigt att flera svenska flygplatser fortsätter att utvecklas och växer till internationella hubbar. Flera forskningsrapporter har visat att sådana hubbar har stor betydelse för tillväxt och utveckling i en region. Är det enkelt för människor från olika delar av världen att mötas och att skicka varor till varandra kommer antalet goda idéer helt enkelt att öka och skapa tillväxt.

Just nu pågår dessutom den internationella flygmässan Routes i Berlin. Där diskuteras flygbranschens utveckling, vilka destinationer som kommer att bli populära och vilka rutter flygbolagen bör satsa på. Swedavia är på plats med sin kampanj och vi önskar dem lycka till och ser fram emot nya destinationer i framtiden!

About Anna Wilson

Generalsekreterare för Svenskt Flyg.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s